Laatste nummer

Verslag 36e Panama-conferentie. Rekenen een hele kunst

Het thema van de 36e Panama-conferentie was 'Rekenen een hele kunst'. De conferentie vormde een zoektocht naar de kern van het reken-wiskundeonderwijs. In dit artikel een verslag van deze conferentie.
Vb_37_5_o_en_o_keijzer_verslag_36e_panama_conferentie_jpg_news_detail

Samenvatting

Het thema van de 36e Panama-conferentie was ‘Rekenen een hele kunst’. De conferentie vormde een zoektocht naar de kern van het reken-wiskundeonderwijs.


Dit verslag beschrijft deze zoektocht vanuit het perspectief van het gebruik van een methode (of niet), het leren in een digitale wereld, de lerarenopleiding en het toetsen van vaardigheden en kennis.

De vraag wat er toe doet in het reken-wiskundeonderwijs werd tijdens de conferentie voor een deel beantwoord, maar het werken aan deze vraag riep verschillende nieuwe vragen op waarop in de toekomst antwoorden gegeven kunnen worden.

Summary

The 36th Panama conference’s theme was ‘The art of mathematics’. The conference participants searched for the key points in mathematics education. This report describes this search from the perspectives of textbook use, learning in a digital world, teacher education and testing knowledge and skills. The question what is central in mathematics education was answered only partly. Working on this question leaded to several new questions to be addressed in the future.

bron: Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 37(5), 51-57
auteur: Keijzer, R., Bunck, M.-J., & Van Gool, A. (2018).
« Terug naar het nieuwsoverzicht

Reageer