Volgens Bartjens Ontwikkeling en Onderzoek

Kwalitatief rekenen oefenen op de pabo

Er zijn pabo-studenten die elke nieuwe opgave als een nieuw avontuur ervaren. Op deze groep richt zich het concept van kwalitatief oefenen met behulp van de 'rekenspin'.
Vb_36_1_o_en_o_afb_ale_kwalitatief_rekenen_oefenen_op_de_pabo__news_detail

Samenvatting

Docenten op de pabo ervaren dat veel studenten tijdens hun studie groeien in hun rekenvaardigheid en het gewenste niveau behalen. Er zijn echter ook studenten die elke nieuwe opgave als een nieuw avontuur ervaren en die te weinig leren van voorafgaande oefeningen. Op deze groep richt zich het concept van kwalitatief oefenen met behulp van de 'rekenspin'.

Summary

Primary school teacher educators experience many student-teachers developing their mathematical skills until they reach the desired mathematical proficiency. However, some student-teachers see every new mathematical problem as a new adventure. These student-teachers do not learn form their previous work. The concept of qualitative practicing using the so called 'math-spider' is used to support these student-teachers.

bron: Kwalitatief rekenen oefenen op de pabo. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 36(1), 51-54
auteur: Ale, P. & Van Schaik, M. (2016)
« Terug naar het nieuwsoverzicht

Reageer