Volgens Bartjens Ontwikkeling en Onderzoek

Rekenen-wiskunde en taal - Praktijktip

Deze Praktijktip gaat over de voorbereiding van de leraar op een rekenles, in het bijzonder het doordenken van de benodigde taal in de les.
Vb_36_2_o_en_o_afb_munk_rekenen_en_taal_news_detail

Samenvatting

Deze Praktijktip gaat over de voorbereiding van de leraar op een rekenles, in het bijzonder het doordenken van de benodigde taal in de les. De noodzaak om aan die taal aandacht te besteden is vaak benadrukt (zie onder meer Smit, 2014; Van Eerde, 2009; Taal en rekenen special Volgens Bartjens, 2015). Voor de leraar is een kaart ontwikkeld om de doordenking te ondersteunen, de zgn. Rekentaalkaart. 

Summary

This article discusses teachers’ preparation for a mathematics lesson and in particular how language in this preparation could be included. It emphasizes the importance of including attention for language in the mathematics lesson, as is emphasized earlier (cf. Smit, 2014; Van Eerde, 2009; Taal en rekenen special Volgens Bartjens, 2015).

A card (in Dutch) for teachers is developed supporting them in including attention for language in the mathematics class. We discuss the card in relation to an example from a textbook for grade 2. 

bron: Rekenen-wiskunde en taal. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 36(2), 47-51
auteur: Munk, F., Smit, J., Bakker, A., & Keijzer, R. (201
« Terug naar het nieuwsoverzicht

Reacties (2)

0 Ronald 2016-11-26 12:06:15

Bete Johan, Jammer dat het artikel je wat minder aanspreekt. Ik ben benieuwd naar je argumenten.

 
1 Johan 2016-11-25 18:25:57

Wat een waardeloos artikel

 

Reageer