Artikelen met theorie en achtergrond

Begrip ontstaat niet vanzelf - Interview met Zalman Usiskin

Er zijn steeds meer reken-wiskundemethodes die in min of meerdere mate gebruik maken van digitale middelen. Marjolein Kool interviewde Zalman Usiskin over de voor- en nadelen van digitale reken-wiskundemethodes.
Vb_37_4_afb_kool_begrip_ontstaat_niet_vanzelf_news_detail

Samenvatting

Digitale reken-wiskundemethodes hebben steeds meer te bieden. Ze kunnen een enorme verrijking van het reken-wiskundeonderwijs zijn en de mogelijkheden van de leerkracht vergroten als het gaat om het volgen, ondersteunen en uitdragen van leerlingen, ook als het gaat om de wereld binnen de school halen en leerlingen motiveren. Het werk van de leerkracht wordt er wel complexer door. Hoe rijk de digitale materialen en mogelijkheden ook zijn, uiteindelijk zal voor het ontwikkelen van begrip, inzicht, denken en redeneren de leerkracht onmisbaar blijven.

« Terug naar het nieuwsoverzicht

Reageer