Praktijkonderzoek

Rekencoördinatoren hebben een goed verhaal

De opmaat voor een nieuwe rubriek in Volgens Bartjens

Belinda Terlouw

Belinda Terlouw is hogeschooldocent rekenen-wiskunde aan KPZ. Ze begeleidt scholen bij hun reken-wiskundeonderwijs met de inzet van Kijken naar Kinderen en leidt rekencoördinatoren op. Ze organiseert netwerk-, verdiepingsbijeenkomsten en expertmodules voor de rekencoördinatoren.

In deze Volgens Bartjens mag het werk van de rekencoördinator niet ontbreken. Deze heeft immers een belangrijke rol als het gaat om de wijze waarop de reken-wiskundemethode op de basisschool wordt ingezet. Hoe strikt houden we ons aan het boekje? Waar volgen we de methode en waar laten we haar los? Vooral wanneer er aanpassingen in het programma nodig zijn, is de inbreng van de rekencoördinator van grote waarde. Belinda Terlouw beschrijft daarom in dit artikel over het belang van een rekencoördinator binnen de school en enkele pareltjes uit het werk van rekencoördinatoren. We hopen dat haar bijdrage de opmaat zal vormen voor een nieuwe rubriek in dit tijdschrift: Rekencoördinator aan het woord.

 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Dit is een premium artikel, om dit hele artikel te lezen dient u ingelogd te zijn.
Heeft u nog geen abonnement bekijk onze abonnementen via onderstaande knop