Welkom
Volgens Bartjens is hét vaktijdschrift voor de praktijk van het reken-wiskunde-onderwijs. De inhoud van de artikelen is een toegankelijke mix van theorie, didactiek en praktijk, bedoeld voor leerkrachten, rekencoördinatoren, pabo-studenten, opleidingsdocenten, onderzoekers, adviseurs, ontwikkelaars en andere professionals die geïnteresseerd zijn in het reken-wiskundeonderwijs.

Draad van Ariadne
Bekijk ze allemaal
Word abonnee
Bekijk hier de mogelijkhedenRedactie
Neem contact op met de redactiePanama Praktijktip nummer 95 - Vouwen zijn recht en krom
A. Goddijn
A. Goddijn - Freudenthal Instituut Universiteit Utrecht
Verschil maken - De ontwikkeling in denkbeelden over het omgaan met verschillen tussen leerlingen
K.P.E. Gravemeijer & H.A.A. van Eerde
K.P.E. Gravemeijer & H.A.A. van Eerde - Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht
Met het oog op het leren van rekenen-wiskunde in het digitale tijdperk
R. Noss
R. Noss - London University, Department of Mathematics
Verslag begeleidersnetwerk - Hoeveel rek zit er in rekenen?
A. Oving
A. Oving - IJsselgroep, Dronten
Begeleiding aan het woord - Wat de invoering van een nieuwe methode al niet teweeg kan brengen!
C. Borghouts
Een succesvol invoeringstraject - C. Borghouts - SAC, Utrecht
Parel in MILE - Een zoektocht in MILE
M.H.P. Bos
M.H.P. Bos - Hs De Kempel, Helmond
Competentiegericht opleiden - Pleidooi voor een apart assessment reken-wiskundeonderwijs
R. Keijzer, L. Kerstens, G. Baars & W. Uittenbogaa
R. Keijzer, L. Kerstens, G. Baars & W. Uittenbogaard - Panama / Freudenthal Instituut Utrecht, OECR / Erasmus Universiteit, Rotterdam
Compacten in het reken-wiskundeonderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen in het basisonderwijs
A. Noteboom & J. Klep
A. Noteboom & J. Klep - SLO, Enschede