Welkom
Volgens Bartjens is hét vaktijdschrift voor de praktijk van het reken-wiskunde-onderwijs. De inhoud van de artikelen is een toegankelijke mix van theorie, didactiek en praktijk, bedoeld voor leerkrachten, rekencoördinatoren, pabo-studenten, opleidingsdocenten, onderzoekers, adviseurs, ontwikkelaars en andere professionals die geïnteresseerd zijn in het reken-wiskundeonderwijs.

Draad van Ariadne
Bekijk ze allemaal
Word abonnee
Bekijk hier de mogelijkhedenRedactie
Neem contact op met de redactie_w400_h260_bg.png)
Jong geleerd... Interactieve reken-spelletjes voor jonge kinderen
Jo Nelissen
Kinderen die niet de kans krijgen om in hun eerste levensjaren betekenisvolle ervaringen op te doen betreden de basisschool al met een achterstand. Spelletjes die uitdagen tot interactie, reflecteren en redeneren zijn van onschatbare waarde.
_w400_h260_bg.png)
Is het hoger of lager dan 10? - 'Raad mijn getal' in groep 3
Sylvia Schinkel
Spelletjes kunnen kinderen motiveren en hen betrokken houden bij de rekenles. Maar natuurlijk moet er dan ook nog geleerd worden. Sylvia Schinkel beschrijft haar ervaringen in groep 3 met het spel 'Raad mijn getal'.
_w400_h260_bg.png)
Memory voor scharrelkippen - Een spel om te spelen of zelf te ontwerpen
Leo Prinsen
Het memory-spel is al erg oud, maar nog steeds razend populair. Varianten van dit overbekende spel zijn inmiddels op de markt verschenen. Maar inventieve leraren en leerlingen maken gewoon zelf hun eigen memory-varianten.