Welkom
Volgens Bartjens is hét vaktijdschrift voor de praktijk van het reken-wiskunde-onderwijs. De inhoud van de artikelen is een toegankelijke mix van theorie, didactiek en praktijk, bedoeld voor leerkrachten, rekencoördinatoren, pabo-studenten, opleidingsdocenten, onderzoekers, adviseurs, ontwikkelaars en andere professionals die geïnteresseerd zijn in het reken-wiskundeonderwijs.

Draad van Ariadne Bekijk ze allemaal
Word abonnee
Bekijk hier de mogelijkhedenRedactie
Neem contact op met de redactieRealistisch rekenen door slechtziende kinderen en zeer zwakke rekenaars
J.G. van Hell, N. Boswinkel, Y.A.J.M. Zeeuwen & S.
J.G. van Hell, N. Boswinkel, Y.A.J.M. Zeeuwen & S.J.A. de Crom - Radboud Universiteit Nijmegen Freudenthal Instituut, Pl-school Hondsberg, SBO De Spreekhoorn
Dyscalculie: een 'onheus' begrip of 'onheus' benaderd - impressies en trends
A. Desoete
A. Desoete - Vakgroep Experimenteel-Klinische en Gezondheidspsychologie, Universiteit Gent, België
Het Kanaal nummer 94 - In gesprek met rekenzwakke VMBO-leerlingen
J. Winnubst
J. Winnubst - Giralis, locatie Ede
Parel in MILE - MILE en humor
J.F.M. Buist
J.F.M. Buist - Gereformeerde Hogeschool, Zwolle
Panama Praktijktip nummer 95 - Studenten als toetsenbakkers
A.B. van Gool
A.B. van Gool - Fontys Hogeschool Tilburg
Begeleiding aan het woord - Verslag Netwerkdag begeleiders - '...dat moet Inge weten ...'
R. Keijzer
R. Keijzer - Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht
Traditionele en realistische algoritmen bij het oplossen van deelsommen in groep 8
G. Rademakers, C. van Putten, M. Beishuizen & J. J
Een nadere analyse van PPON-materiaal uit 1997 - G. Rademakers, C. van Putten, M. Beishuizen & J. Janssen - Hs InHolland, Rotterdam, Universiteit Leiden, Citogroep, Arnhem
Dyscalculie, zin en onzin
J.E.H. van Luijt & A.J.J.M. Ruijssenaars
J.E.H. van Luit & A.J.J.M. Ruijssenaars - Opleiding Pedagogiek, Universiteit Utrecht, Opleiding Pedagogiek, Rijks Universiteit Groningen
Dyslexie en dyscalculie - Opvattingen en onderzoek
J.M.C. Nelissen
J.M.C. Nelissen - Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht
Het Kanaal nummer 92 - Dyscalculie als biologisch gegeven
E. van Loosbroek
E. van Loosbroek - Onderzoeksgroep Developmental Cognitive Neuroscience, Faculteit der Psychologie, Universiteit Maastricht
Gecijferdheid beïnvloed(t)
S. van Os
S. van Os - Hs Domstad, Utrecht
Begeleiding aan het woord - Leerkrachtvaardigheden in het realistisch reken-wiskundeonderwijs
J.F. de With
J.F. de With - CED-Groep Rotterdam
Panama Praktijktip nummer 95 - Vouwen zijn recht en krom
A. Goddijn
A. Goddijn - Freudenthal Instituut Universiteit Utrecht
Verschil maken - De ontwikkeling in denkbeelden over het omgaan met verschillen tussen leerlingen
K.P.E. Gravemeijer & H.A.A. van Eerde
K.P.E. Gravemeijer & H.A.A. van Eerde - Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht
Met het oog op het leren van rekenen-wiskunde in het digitale tijdperk
R. Noss
R. Noss - London University, Department of Mathematics
Verslag begeleidersnetwerk - Hoeveel rek zit er in rekenen?
A. Oving
A. Oving - IJsselgroep, Dronten
Begeleiding aan het woord - Wat de invoering van een nieuwe methode al niet teweeg kan brengen!
C. Borghouts
Een succesvol invoeringstraject - C. Borghouts - SAC, Utrecht
Parel in MILE - Een zoektocht in MILE
M.H.P. Bos
M.H.P. Bos - Hs De Kempel, Helmond
Competentiegericht opleiden - Pleidooi voor een apart assessment reken-wiskundeonderwijs
R. Keijzer, L. Kerstens, G. Baars & W. Uittenbogaa
R. Keijzer, L. Kerstens, G. Baars & W. Uittenbogaard - Panama / Freudenthal Instituut Utrecht, OECR / Erasmus Universiteit, Rotterdam
Compacten in het reken-wiskundeonderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen in het basisonderwijs
A. Noteboom & J. Klep
A. Noteboom & J. Klep - SLO, Enschede